loading...
1001KING
علی گودرزی بازدید : 439 چهارشنبه 29 شهریور 1396 نظرات (2)

دوست دارید سرکار تند و تیزتر شوید؟ وقتی به خانه می آیید کمتر احساس خستگی کنید؟ بتوانید ساعاتی را به آسودگی کنار همسرتان بگذرانید؟ یا حتی بتوانید بدون احساس گناه شیرینی بخورید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، ورزش چاره کارتان است. فعال بودن از نظر جسمی فواید و مزایای بسیار زیادی برای شما دارد. اگر به دنبال انگیزه ای برای شروع یک برنامه ورزشی هستید یا می خواهید تمرینات خود را به صورت منظم از سر بگیرید، در این جا 10 نکته در مورد ورزش و بدنسازی برایتان عنوان می کنیم که امیدواریم بتواند انگیزه لازم را در شما ایجاد کند.

 

علی گودرزی بازدید : 599 چهارشنبه 19 اسفند 1394 نظرات (0)

 

 در سالهای اخیر با توجه به رشد نفوذ زبان انگلیسی در مجامع جهانی و بالا رفتن تقاضا برای شرکت در آزمون های بین المللی  زبان انگلیسی، همواره این سوال در ذهن متقاضیان شرکت در این آزمون ها مطرح بوده که ؛ “تفاوت عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل چیست؟” و اهمیت این آزمون ها برای دانشجویان از چه رو است؟ در این بخش نگاهی جامع به تفاوت های عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل خواهیم داشت.

 

1- IELTS چیست؟
آزمون آیلتس(International English Language Testing System)  جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. اکثر دانشگاههاى دنیا (بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان) ارائه مدرک IELTS را بعنوان یکى از مهمترین شروط پذیرش دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قید کرده اند. این آزمون مشترکاً از سوى ۳ سازمان معتبر
IELTS Australia – Cambridge – British Council  طراحى و توسط نمایندگى‌ها در بیش از ۲۷۰ مرکز مختلف در بیش از ۱۱۰ کشور جهان برگزار مى شود. سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.
 
2- TOEFL چیست؟
آزمون تافل(Test of English as a Foreign Language)  به عنوان مهمترین و معتبرترین تست سنجش دانش زبان در دنیا مطرح است و بکار گرفته مى شود. تافل یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز است. همچنیـن افراد غیر بومی که دارای مشاغل حرفه‌ای هستند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
علی گودرزی بازدید : 489 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

   • پیشگفتار

قبل‌ از آن‌ كه‌ وارد بحث‌ شویم‌ و درباره‌ی آموزه‌های‌ این‌ شخصیت‌ ممتاز چیزی‌ بنویسیم‌ پیشتر به‌ اندازه‌ فهم‌ خودمان‌ در خصوص‌ شناخت‌ سرور آزادگان‌ و سالار شهیدان ‌مطالبی‌ را به‌ عنوان‌ مقدمه‌ ذكر می‌كنیم‌:

1ـ در این‌ كه‌ تمام‌ امامان‌ معصوم‌ از مولی‌ الموحّدین‌ گرفته‌ تا حضرت‌ مهدی‌ كه خداوند ظهورش را نزدیك گرداند از یك‌ نور آفریده‌ شده‌اند و همه‌ از حقیقت‌ محمّدیه‌اند، در میان‌ مذهب‌ امامیّه‌ حرف‌ و كلامی‌ نیست‌ بنابراین‌، در تفاضل‌ و برتر بودن‌ بعضی‌ از بعض‌ دیگر از نظر اصل‌ خلقت‌ و آفرینش‌ میان‌شان‌ تفاوتی‌ وجود ندارد و همه‌ی آنها از انوار الهیّه‌ و از نور محمّدیه‌اند و در تمام‌ مراتب‌ كمالات‌ و معنویّت‌ مساویند ؛ یعنی‌  هر كمال‌ و فضیلتی‌ را كه‌ برای‌ هركدام‌ ثابت‌ كردیم‌ برای‌ سایر امامان‌، مقرّر و ثابت‌ است‌ و اگر این‌ طور نبوده‌ باشد نقص ‌در امام‌ و امامت‌ لازم‌ خواهد آمد و این‌، عقلاً باطل‌ است‌.

علی گودرزی بازدید : 421 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)
پرسش
در قرآن کریم نسبت به این‌که بر پیامبر صلوات بفرستید امر وجود دارد. ما هم با توجه به سخن پیامبر که می‌فرمایند: «صلوات را ناقص نفرستید» بر پیامبر و اهل بیتش سلام و صلوات می‌فرستیم. اما چرا این را در نماز انجام می‌دهیم و حکمت آن چیست؟ آیا سنت پیامبر در این راستا است؟ خودش نیز در نماز صلوات فرستاده است؟
(برای پاسخ به این سوال به ادامه مطلب مراجعه نمائید)
علی گودرزی بازدید : 515 سه شنبه 14 مهر 1394 نظرات (0)

لقمان حكيم، يكى از بزرگ‏ترين حكماى حقيقى است كه قرآن كريم با تعبير بلند و رساىِ : «وَلَقَدْ ءَاتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ ؛ به راستى ، لقمان را حكمت داديم» ، بر حكمتش گواهى داده و برخى از آموزه‏هاى حكيمانه او را براى آيندگان ، روايت كرده و بدين سان ، همگان را به جستجو و فرا گرفتن حكمت‏هاى او فرا خوانده است .

علی گودرزی بازدید : 721 سه شنبه 17 شهریور 1394 نظرات (0)

 

محيط مبارزه (تاتامي) براي  رده سني بالاي 14 سال 8 در 8 و براي زير 14 سال 6 در 6 متر در نظر گرفته ميشود.

(زمان مسابقه)

زمان مسابقه (مبارزه): زمان مسابقه  براي بزرگسالان در رده آقايان 3 دقيقه و زمان مسابقه بانوان بزرگسال 2 دقيقه محاسبه ميشود.

زمان مسابقه در رده سني  جوانان ( 14 و 15 سال)  و رده سني  اميد ( 16 و 17 سال)  2 دقيقه محاسبه ميشود.

زمان مسابقه براي زير 14 ساله ها  5/1 (یک و نیم) دقيقه خواهد بود.

(امتيازات)

امتيازات شامل موارد زير است:

یوکو = يك امتياز ( چودان و جودان زوكي داراي امتياز یوکو ميباشد و به طور كلي به ضربات دست كه به 7 ناحيه تعيين شده كه عبارتند از سر،صورت،گردن،شكم،سينه،پشت،پهلوها  اصابت نمايد داده ميشود)

وازاری  = دو امتياز (ضربات پا به ناحيه چودان  يعني سينه ، شكم ، پشت ، پهلوها   داراي امتياز وازاری  ميباشد)

ایپون  = 3 امتياز ( هر ضربه پاي صحيحي كه به ناحيه جودان يعني سر و صورت  و گردن حريف زده شود داراي امتياز ایپون  است،

 و همچنين اگر حريف خود بر روي زمين افتاده باشد يا با پرتاب صحيح  و قانوني و يا دروي  پا  توسط حريف بر روي زمين بيفتد  در اين صورت هر تكنيك صحيح و امتياز داري از جمله  هر ضربه دست و يا پا  بر روي حريف اجرا گردد داراي امتياز ایپون یعنی دارای 3 امتیاز ميباشد)

 

توسط شیهان رحمن گودرزی

 

( شراط تكنيك و ضربه  براي دريافت امتياز)

امتياز هنگامي داده ميشود كه تكنيك شرايط زير را داشته باشد

6 شرط اساسي :

1-     فرم خوب

2-     نيت پاك ورزشي (جوانمردانه) يعني ضربه فقط براي كسب امتياز باشد

3-     نمايش قوي   ( يعني  تكنيك داراي قدرت وسرعت لازم باشد)

4-     آگاهي (زانشين) ( آگاهي  قبل از اجراي تكنيك  و در  هنگام اجراي تكنيك  و  بعد از اجراي تكنيك )

5-     زمان مناسب

6-     فاصله درست

 

( نقاطي كه  براي كسب امتياز ميتوان ضربه زد)

ضربه بايد به نقاط زير زده شود:

1-     سر   2 -  صورت   3-     گردن   4-  شكم

5- سينه  6- پشت  7-   پهلوها 

( چگونگي ضربات در مسابقه)

در رده سني بزگسالان ( 18 سال به بالا)  ضربات  به صورت كنترل شده و بدون ايجاد جراحت  به ناحيه سر،صورت، گردن ( نه گلو )   مجاز است و ضربه به قسمتهاي  سينه،شكم،پهلوها و پشت  به شرط آنكه  ضربه به صورت قانوني و صحيح اجرا گردد ميتواند با سرعت وقدرت وارد شود.

در مسابقات رده سني زير 18 سال  ضربات دست هيچگونه تماسي با سر و صورت و گردن حريف نبايستي داشته باشد و بايد  با كنترل و با فاصله 5 تا 10 سانتيمتري به سر و صورت و گردن حريف زده شود و تكنيكهاي پا فقط در صورت تماس سبك ( تماس پوستي) ميتواند داراي امتياز باشد ،و ضربات دست و پا به وسط بدن حريف يعني قسمتهاي سينه و شكم و پهلوها و پشت  بايد به صورت سبك اجرا گردد به صورتي كه باعث آسيب ديدگي  حريف نگردد.

 

 

علی گودرزی بازدید : 987 یکشنبه 15 شهریور 1394 نظرات (0)

نرم‌افزار فلوئنت

نرم‌افزار فلوئنت (FLUENT)، ‌اوج هنر برنامه‌نویسی برای مدل کردن جریان سیال و انتقال حرارت در هندسه‌های پیچیده می‌باشد. این نرم‌افزار امکان تغییر شبکه، به صورت کامل و تحلیل جریان با شبکه‌های غیرساخت‌یافته برای هندسه‌های پیچیده را فراهم می‌سازد.

علی گودرزی بازدید : 453 دوشنبه 02 شهریور 1394 نظرات (0)

اهل سنت اميرالمؤمنين علي(ع) را بعنوان خليفه چهارم قبول دارند و محبت او را لازم مي دانند (غير از ناصبي ها) و همين طور فضائل زيادي را براي آن حضرت نقل نموده اند.»(صحيح مسلم، باب امارت و خلافت، ج6، ص3 و ر.ك: بحوث في الملل و النحل، شيخ جعفر سبحاني، ج6، ص58-61)
.
.
.
.

امام علي(ع) از ديدگاه دانشمندان اهل سنت
احمد بن حنبل (پيشواي مذهب حنبلي)
او مي گويد: آن همه فضيلتها كه براي علي بن ابي طالب بوده و نقل شده براي هيچ يك از اصحاب رسول خدا نبوده است. (المراجعات، سيد عبدالحسين شرف الدين، چاپ سوم، ص 218.)

تعداد صفحات : 17

درباره ما
Profile Pic
به سایت هزارویک پادشاه خوش آمدید . ما را با نظرات ارزشمندتان یاری فرمائید... ***چه زیبا گفت جهان پهلوان پوریای ولی *** یا رب ز تو دل به هر که بستم توبه / بی یاد تو هر کجا نشستم توبه/ صد بار شکستم و ببستم توبه / زین توبه که صد بار شکستم توبه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 583
  • بازدید سال : 3,084
  • بازدید کلی : 282,132
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت


    کد لوگو هزارویک مطلب بلاگفا

    هزارویک مطلب

    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    کد لوگوهزارویک عکس

    هزارویک عکس

    وبلاگ-کد لوگو و بنر